بيل يكشف أسرار الفوز على أيرلندا الشمالية

epa05390598 Jonathan Williams of Wales celebrates with teammates after an own goal by Gareth McAuley of Northern Ireland during UEFA EURO 2016 round of 16 match between Wales and Northern Ireland at Parc des Princes in Paris, France, 25 June 2016. (RESTRICTIONS APPLY: For editorial news reporting purposes only. Not used for commercial or marketing purposes without prior written approval of UEFA. Images must appear as still images and must not emulate match action video footage. Photographs published in online publications (whether via the Internet or otherwise) shall have an interval of at least 20 seconds between the posting.)  EPA/GEORGI LICOVSKI   EDITORIAL USE ONLY

أعرب النجم الويلزي جاريث بيل عن سعادته بتأهل منتخب بلاده التاريخي إلى دور الثمانية لبطولة اليورو المقامة حاليا بفرنسا، عقب فوزه 1 / صفر على منتخب أيرلندا الشمالية.

وأشار بيل إلى أن تأهل المنتخب الويلزي، الذي يشارك للمرة الأولى في البطولة، كان مستحقا حيث كان الطرف الأفضل طوال المباراة، في الوقت الذي اعتمد خلاله منتخب أيرلندا الشمالية على التكتل الدفاعي في معظم الأحيان.

وقال بيل، الذي حصل على لقب رجل المباراة، عقب اللقاء “فوز رائع. رغم أن منتخب أيرلندا الشمالية أغلق جميع المنافذ أمامنا لكننا كنا ندرك إننا سنحسم الأمر لصالحنا في النهاية”.

أضاف نجم فريق ريال مدريد الأسباني “نجحنا في جعلهم يشعرون بالإرهاق، وكنا نثق أن بإمكاننا تشديد الضغط عليهم وإجبارهم على ارتكاب الأخطاء”.

111